Betlehem is een stad uit de Bijbel en volgens het evangelie de geboorteplaats van Jezus Christus. Wat is de betekenis van de plaats en wat is er nu nog te zien?

Betlehem is een stad die bekendstaat om zijn rijke historie en religieuze betekenis. Het is een stad die wordt genoemd in de Bijbel als de geboorteplaats van Jezus Christus. Maar wat maakt deze stad zo bijzonder en wat is er nu nog te zien? In dit artikel zullen we de geschiedenis van Betlehem verkennen en uitleggen wat er te zien is voor degenen die deze stad willen bezoeken.

Geschiedenis van Betlehem

Betlehem is een stad die gelegen is in de Palestijnse Gebieden en wordt beschouwd als een van de oudste steden ter wereld. De stad heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot het oude testament. Volgens de Bijbel was het de geboorteplaats van David, de beroemde koning van Israël. Later werd het ook de geboorteplaats van Jezus Christus.

In de loop der jaren is Betlehem onderworpen aan verschillende overheersers, waaronder de Babyloniërs, de Perzen, de Grieken, de Romeinen en de Ottomanen. In de 20e eeuw werd de stad onderdeel van het Britse Mandaatgebied Palestina en later van de staat Israël.

Wat is er te zien in Betlehem?

Betlehem is een stad die veel te bieden heeft voor zowel religieuze als niet-religieuze bezoekers. Hieronder vindt u enkele hoogtepunten van wat er te zien is in deze stad:

De Geboortekerk

De Geboortekerk is een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Betlehem. Het is een kerk die gebouwd is op de plek waar Jezus Christus volgens de Bijbel geboren is. De kerk is gebouwd in de 4e eeuw en is sindsdien meerdere keren gerestaureerd. Binnenin de kerk vind je de Grot van de Geboorte, waar Jezus Christus geboren zou zijn.

De Herdersvelden

De Herdersvelden zijn een andere belangrijke bezienswaardigheid van Betlehem. Volgens de Bijbel was het hier dat de engelen verschenen aan de herders en hen vertelden over de geboorte van Jezus Christus. Vandaag de dag is het mogelijk om de velden te bezoeken en te zien waar de herders hun kuddes hoedden.

De Olijfberg

De Olijfberg is een heuvel die uitkijkt over Betlehem en de omliggende gebieden. Het is een belangrijke religieuze plek voor zowel christenen als joden. Volgens de Bijbel bracht Jezus Christus hier de nacht door voordat hij werd gekruisigd.

Andere bezienswaardigheden

Naast deze belangrijke bezienswaardigheden heeft Betlehem ook een aantal andere interessante plekken om te bezoeken. Zo zijn er verschillende musea die de geschiedenis van de stad en de omgeving belichten. Ook zijn er tal van markten en winkels waar je souvenirs en lokale producten kunt kopen.

1. Wat is de betekenis van Betlehem?
Betlehem is een stad die bekendstaat om zijn rijke geschiedenis en religieuze betekenis. Het is de geboorteplaats van Jezus Christus en wordt genoemd in de Bijbel als de geboorteplaats van David.

2. Wat is er te zien in Betlehem?
Er zijn verschillende bezienswaardigheden in Betlehem, waaronder de Geboortekerk, de Herdersvelden en de Olijfberg. Ook zijn er musea en markten die de geschiedenis en cultuur van de stad belichten.

3. Hoe oud is Betlehem?
Betlehem is een van de oudste steden ter wereld en heeft een geschiedenis die teruggaat tot het oude testament.

4. Kan ik als niet-religieuze bezoeker Betlehem bezoeken?
Ja, Betlehem heeft veel te bieden voor zowel religieuze als niet-religieuze bezoekers. Er zijn verschillende bezienswaardigheden, musea en markten om te verkennen.

5. Hoe kan ik Betlehem bereiken?
Betlehem is gelegen in de Palestijnse Gebieden en is bereikbaar per auto of openbaar vervoer vanuit Jeruzalem. Er zijn ook verschillende tourbedrijven die dagtochten naar Betlehem aanbieden.